tisdag 20 maj 2008

Nu är jag tillbaka

från Uppsala!

Ja vi blev alldeles slut igår. Till och med Lennart höll på krokna, men undra på det vi köpte köksdelar för 20.000 kronor och då har vi lika mycket kvar att hämta om 3 veckor.

Vi köpte även kyl och frys där, fast jag sade att kylen är jag viktig med! Men vi fick 20 % rabatt när man handlade köksgrejer för över 10 .000 kr. Och den såg helt okey ut.
Den kylen jag har nu gillar jag inte därför har jag lite krav nu...

Men nu kommer det att ta ett bra tag innan alla insatser är monterade, kanske till jul???
Vi monterade på prov i kväll en lådhurts, med alla finesser och det gick nog ganska bra.
Han är ju så duktig Lennart, på det där tekniska, och skruva fast kan jag bara han sätter ihop det åt mig.

Men nu är det slut på hans semester och det är nog läge nu att han får sitta stilla ett tag och att jag får börja städa upp här hemma.

Nu har vi tillbringat 4 veckor tillsammans hela tiden utom timmen jag var till tandläkaren!
Mycket har blivit gjort och inte har vi bråkat en endaste gång

Nu har jag middagen på gång fast timmen är sen, vi kanske får börja vänja oss med sydländska matvanor till hösten när vi skall till Kreta och vila upp oss...

Nåja Torsk alá Hummer blir det och den har jag gjort i ordning tidigare så det är bara potatisen som skall kokas.

Och kvällen skall vikas till Melodifestival kvalningar, hoppas att Finland kommer med i kväll till final....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt favorit recept på torsk!
Montera alla lådor tills Lennart kommer hem så sparar ni mycket tid! men du behover val också lite semester!/pålle

Anonym sa...

Ja Pålle, din torsk och mitt recept.
Kan det bli bättre??? Jag borde foga kaklet i badrummet men jag väntar tills han kommer hem då kan jag foga och han montera....

Anonym sa...

Ja det dar fogande ar kvinnogora ett jakla gnidande!ja, du måst ju va slut av allt gnidande! tur att Lennart far på jobb!/pålle