söndag 4 maj 2008

Ormar i paradiset!


Idag kom en huggorm ringlande förbi vår garageport, där vi stod!!!
Jag ropade till Lennart 'döda den' men han sa nej vi skrämmer bort den och så stampade han i marken...
Då for den under vår bil och jag tänkte nehej ingen huggorm här inte, då vågar jag inte ha Sigge lös ute.
Kör undan bilen sade jag till Lennart och så slog jag ihjäl den med en batting. Usch vad jag fick ont i armen för jag dunkade på ordentligt.
Det var orm nr 1 som ligger på stenen.
Så går Sigge och jag ut på piren och vad stöter vi på där? Jo huggorm nr 2!
Som gömde sig under ett gammalt bildäck som låg där. Då gick jag efter Lennart och en spade, han fick lyfta bort däcket med en grep, så klöv jag nästan ormen med spaden.
Och jag som inte vill döda större djur än bromsar...
I går när vi var på piren så hittade Sigge en snok men den dök ner i vattnet, snokarna får leva för mig.
Nu har jag fläskpannkakan i ugnen och efter vi inmundigat den skall jag fara och titta på min kattunge. Vad spännande!!!
Om jag känner mig rätt lär ni nog få en bild av den här på bloggen i kväll...
.

1 kommentar:

Anonym sa...

å jag som ville komma med!!!
Men har ju faktiskt inte tid ikväll../petra