lördag 24 maj 2008

I kväll gäller det...

Med musiktävlingen.

Nu skall ni få min tippning om hur det går.

1. Ukraina med Ani Lorak Läser man det bakofram blir det Karolina!
Söt och sexig tjej med mjukare kurvor än Perelli, även hennes klänning är snyggare.
Fast det är väl musiken det hänger på, men den svängde bra.

2. Armenien med Sirusho Ännu en söt och sexig tjej med en mycket bra låt.

3. Ryssland med Dima Bilan En kille som sjunger på engelska första gången.
Ryssland har många östtstater som grannar och dom brukar hamna högt upp.

4. Finland med Teräsbetoni Hoppas jag i alla fall, men nån rocklåt måste det röstas på.

5. Sverige med Charlotte Perelli om hon har tur. Hon kanske spelar lite för divigt.

Men sen kommer det säkert att poppa upp nån konstig låt i mitt tycke högt upp.
Som typ Azerbadjan som det bara skramla om i mina öron, eller sjörövarna från Lettland som ialla fall hade lite takt i sig men är helt sågad av kritikerna.

Men klockan ett i natt vet vi.

Det som är sorgligt är att jag inte får se den tillsammans med Lilian. Vi har alltid sett på festivalen sen många år tillbaka.
Där satt vi och dreglade eller förfasade oss över deltagarna, men vi hade olika smak på musiken.

Jag tror jag skall sätta fram ett glas vitt till henne i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror ukraina vinner eller en annan konstig sång från öst./cassie