fredag 23 maj 2008

Hoppsan!!!

Höll på fastna på Lemströms bron idag.

Kommer körandes från stan, sitter i mina tankar och inte brukar jag hinna ner till 50 när jag passerar bron precis.

När jag passerade ljussignalerna fick jag se att dom lyste RÖTT.
Tvärnitar och får stopp mitt på bron, börjar backa tillbaka när jag ser kanalvakten vinkar att jag skall fortsätta framåt.

Tack o lov, han hade kunnat sätta ner bommarna och låtit mej sitta där mitt på bron med skammen till allas åskådning!

Tror jag måste messa till tidningen och tacka honom.

Men nu måste jag börja fokusera på signaler och klockslag.... Dom öppnar ju varje heltimme så man borde kunna hålla koll.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var det kanske "skinndragarn" som va kanalvakt?(Borsta)
Pålle kallar honom så!

Anonym sa...

Skinndragarn, vilket skinn drar han då på... Nej jag tyckte inte att det liknade på honom...

Anonym sa...

han drar skinnet av fiskar.Han står o rensar fisk på lediga dagar=)

Anonym sa...

Han står och filear fisk med farsan sin i garaget hela dagarna och hanns uppgift ar att dra skinnet av filen.Eva kallar jag ju darfor før skindragarens fru.(man ar ju barnslig men det ar ju bra nar man snart blir pappa!)/kram pålle

Anonym sa...

Får dom så mycket fisk? Var fiskar dom och vilken sort?/inger

Anonym sa...

Dom filear alla aborrar som fiskkojan får in!
Ida har jag laga torsk alla hummer åt polackerna vilket visade sig att inte va så latt.jag fyllde en långpanna med torsk och stekte 15 lok.sen skulle jag blanda till graddan och jag som sku va generøs och blandade till 1.5 litter gradde med en halv flaska ketchup så sku jag halla iden men det fick bara plats med ca en halv litter suck och till på de så kom det en massa vatska ur fisken så såsen blev vattnig,det ar nog inte så latt alltid att laga mat till så många,i morgon blir det mat bara en gång då kastar jag in 4 kycklingar i ungnen så får dom ligga dar och kuckla!(katolikerna jobbar inte på søndagar)/pålle

Anonym sa...

Du skall köpa tomatpure på tuber så blir det inte så sött.../inger

Anonym sa...

Och billigare forstås.../pålle