onsdag 21 maj 2008

Melodifestival kval...

eller skval!

Nu på min lediga vecka kan jag koncentrera mej på musiktävlingen.
Tror att detta system med att dom måste kvala in och att dom försöker att grannländerna inte får rösta på varandra kanske får en mer rättvisare bedömning.

Och på lördag så behöver man inte höra en massa skitlåtar.
Verkade som dom värsta knäppgökarna blev bortgallrade.
Men Azerbadjan vilket jäkla skrän dom förde och så gick dom vidare till på köpet.
Ja,ja någon knepig låt i mitt tycke måste väl få en chans.

Men någon favorit har jag inte än. Armeniens tjej var både söt och hade bra låt tillsvidare.
Perellis låt nja bättre chans hade dom haft om dom skickat Sanna med 'Emty room'

Men svenskarna är ju som dom är och dom har redan vunnit första pris, så är det i alla sportsammanhang också att dom går händelsen i förväg.

På tal om svenskar läste ni i Nya Åland att i Sverige 'man sjukskriver sig'
men i Finland 'blir man sjukskriven' det är stor skillnad på det.

Nu har min lilla svensk gått på jobb och nu skall jag bara lata mig. Nåja gräset växer och dammråttorna har blivit ganska stora på fyra veckor.

Vi hörs igen i morgon....

Inga kommentarer: