måndag 3 mars 2014

Månne det får bli vår nu?


 Fast det lär nog bli något snöoväder än. Fast skulle solen bara få lysa då jäklar men den lyser med sin frånvaro.

Ni som inte är på Fb vet ju inte om att min fot har läkts fel och en av dom två stiften är av! Så nu skall jag får fara till Uppsala och se om dom kan fixa till den. Hoppas det räcker med att stiften tas bort. För jag VILL INTE bli sittandes med foten i vädret i veckor igen.
 Men hur länge jag skall gå med smärtan innan jag får hjälp det vete gudarna, hoppas dom är snabba där och ser att jag behöver hjälp.

Annars händer det inte så mycket här, Lennart är hemma på en tvåveckorsperiod och nu är vädret perfekt att hålla på att rensa upp vedbacken.

Varje måndag o torsdag har vi en halvfastedag, och idag är en sådan. Nu är man van så det går bra. Det gäller bara att man håller dom regelbundet, fast inte händer det nåt med vikten mera. Är bara glad att den inte ökar så det är ju en liten vinst.

Isen på viken har ännu inte gått, vi bara väntar att få fara ut med nätet. Inte för att det brådskar, frysen full med fisk ännu. Isen brukar ju gå i mitten på april, så nu är vi en månad tidigare.
Idag var mitt svanpar hit och kollade sin gamla boplats, men dom såg lite snopna ut när vassen var borta. Fast den finns många vassar kvar att bygga i.



Måste använda min nya kamera på dom objekt jag får tillfälle på.

Och så här ser det ut i vår täppa just nu. Har bestämt mej att ta kort från köksdörrarna den första i månaden och sätta in i min dagbok. Så kan man jämföra sedan efter åren som går.  Så bilden av täppan är mot väster och bilden över viken är mot öster.



1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen fy tusan vad förallit med foten, inte konstigt att du haft ont då! Hoppas du får snabb hjälp nu..

Peter körde ju sönder isen vid dem i söndags och hade ett nät ute i två timmar och fick en jäkla massa fisk! Vi råkade vara där och fick med oss öring hem.

Och nog kändes det som vår i dag, när jag gick till jobbet, underbart! :-)
/ Åsa