lördag 8 mars 2014

Börjat på vårbruket...





Vilket härligt väder idag!

Man njuter verkligen nu när solen visar sig. Vi började med att dra upp gamla plommonträd med grävarn. Vi ville få med så mycket rötter som möjligt.
Dom där plommonträden är gamla, säkert mot hundra år och stickiga och har dom något plommon så är det maskar i dem. Så nu skall syrenerna istället få breda ut där.

Nu har jag putsat upp mina enda gåbortskor för i morgon skall jag ut och kryssa på Birka med väninnan S. Vi skall äta och dricka gott och glo på folk och så sitter vi mest och pratar i mun på varandra men roligt brukar vi ha.
Så är vi tillbaka på måndag morgon.

Så nu skall Lennart få hållas hemma och sköta om djuren och hoppas han får bort dom flesta plommonträd som ligger och skräpar. Dom skall sågas i bitar och eldas upp en vacker dag.


Men först skall det tittas på Mellon och där hoppas jag Sanna äntligen kan få vinna eller annars hoppas jag på den pigga tjejen Ace. Hon har en låt som säkert andra länder kan gilla.

Dom där söta pojkarna Anton och Oscar dom kan väl hållas hemma och tjusa småflickorna och oss gamla tanter...

Men det blir väl det vanliga 'fel låt vann'

Inga kommentarer: