torsdag 13 mars 2014

Då var det stilla veckan igen...


Nu hade han varit hemma i två veckor och vi har fått en hel del gjort med vårsysslorna, fått bort gamla plommonträd och flyttat om en gammal brudspirea som vi kapade ner och planterade den där plommonträden stått tidigare, hoppas den kan ta sig på nytt.

Jag känner inte riktigt för att köpa nya växter mer när det kan gå så att man får hem mördarsniglar med dem. Vill undvika dem i det längsta.

Och nästan det bästa av allt är att grävar Jan har lovat komma innan mars är slut och muddra lite nere vid sjön där det ligger stora jordhögar som han skall plana ut. Är så trött på att se på dem nu. Han lovade att komma i september i fjol men, men, han tyckte väl inte det var så noga med oss. Men nu måste det bli gjort i mars för sedan är det förbjudet att muddra över sommaren.

Man njuter verkligen nu när solen har återvänt och viken ligger som en spegel och mitt svanpar har återvänt. Kommer nog att bli många bilder av svanarna i sommar misstänker jag.

Men nu skall jag njuta av min stilla vecka och sedan är jag glad när han kommer hem igen för då hoppas jag att vi kan elda upp alla kvistar och plommonträd som vi har lagt på hög. Men denna vecka skall gå i bokens tecken, har varit och lånat fem till av Hannah serien.

Några cykelturer skall det också bli, idag lovar dom fint men sedan skall det bli lite kyligare.

Så ser jag fram emot att få träffa Casandra igen som skall komma hem och hälsa på för första gången sedan hon flyttade i början av januari. Det blir nog en bra 'stilla vecka' det här.

Inga kommentarer: