söndag 17 juli 2011

Nu är det nära...

Att ett av våra projekt börja bli klart, men än finns det att göra.
Här är rummet med spetsgardiner som Casandra ville ha där. Nu skall jag bara köpa lite plastblommor 'typ' pelargoner att sätta i fönstret. För överlever inte mina blommor inne så inte gör dom det där heller. Hoppsan! Stegen kom visst med men han är inte riktigt klar på taket än.
Sovrummet. Bäddat och klart till första gästen som kommer i kväll. Marcus gör oss den stora äran och hälsar på. Övre kojen har jag inte bäddat upp och så skall här inhandlas ett överkast till sängen som också kan fungera som soffa på dagtid. Och en vitmålad bräda skall sättas upp mellan sängarna så inte sängbotten på övre sängen stör.
Spisen 'Erika' är på plats men än kan vi inte elda för skorstenen är inte klar längst upp.  Just nu är det inget behov för nån spisvärme.
En byrå har vi köpt för om någon vill förvara sina prylar. Och en lampa från förr (-80talet) får lysa upp hörnet.
Köket. Är fortfarande inte klart så därför får han ha den till arbetsbänk ett litet tag till. För duschrummet skall inredas med plastmatta och våtrumstapeter. Har jag tur får han det klart med hjälp av Marcus innan han far på jobb. Så skall det in ett skåp under fönstret men alla vatten ledningar är inte klara till diskbänken ännu.

Ibland ryms det mycket på 20 kvadrat...

Sätter in en bild av bastun som den såg ut när vi började fixa den till gäststuga.

Håhå jaja, vad rutten den var!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske jag kan komma och övernatta nån gång!Carita

Anonym sa...

Ja, det skulle vara trevligt...

Anonym sa...

Ja, det skulle vara trevligt...