söndag 24 juli 2011

En bra dag för svampplockning...

För alla myggor var bortblåsta och jag hittade kantareller!
Inte var det så stor mängd men tillräckligt att jag blev lycklig. Alla mina tidigare kantarellställen har blivit förstörda av skogsmaskiner så det blev att trampa upp nya stigar och då hittade jag kantareller på helt andra platser än tidigare.
Men oj vad det har blåst idag! Tur att man inte hade planer för nån sjödag.

När man kan klampa runt i skogen över en timme utan att det tar ont nånstans det kan man kalla lycka det. Inte tänkte jag på älgkon som jag brukar se lite nu och då på en åker bredvid skogen, och inte verkade hundarna fått vittring på henne heller. Hon var säkert mest rädd för oss och stack sin kos.

Snålvattnet rinner redan när jag tänker på att jag skall få sätta tänderna i dessa läckerheter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, nu har hon hittat mina kantarellställen...medan en annan är på arbetsläger och inte har tid för svampplockning :-)/ M

Anonym sa...

Som man bäddar får man ligga! Kommer det mycket regn där borta i Värlmlandsskogarna? Misstänker nog att du springer runt där också...