onsdag 7 februari 2024

Minus 5 grader och ett lätt snöfall...

 


Så nu packar vi våran resväska och försöker att inte glömma nåt. Ikväll tar vi kvällsfärjan till Grisslehamn, så kör vi en sväng till Casandra och säger hejdå innan vi tar oss till Måby där vi lämnar bilen och tar ett rum och sover där. Vill inte besvära Casandra o Patrik när vi skall upp så tidigt som klockan tre. Dom skall på jobb, och lilla Ebbe till förskolan. Så dom behöver få sina sovtimmar ifred.



Nu skall köket städas upp ordentligt och köksbänk och köksön skall oljas in, det är mannens jobb och mitt är ett evigt plockande...


Kan även berätta att jag fick mitt besök hos hudläkaren igår, där blir man noga genomsökt på hela kroppen. det resulterade i detta



Fyra provbitar av mina solkeratoser på vaderna. Sedan skall jag smörja in händer och underarmar med Zyclara. Först två veckor sedan uppehåll i två veckor, så smörja i två veckor till. Då söker Zyclaran upp keratoserna som gömmer sig under huden. Det här är början på cancer och får dom härja fritt blir det nåt som heter på Morbus borum, typ! Det är andra stadiet, det har jag haft på ena benet, det tog dom bort.


Så när jag kommer ner till solen så blir det att sitta i skuggan och långa byxor och ärmar, så packade jag ner min solhatt, fast jag hatar att ha nåt på huvudet, men nöden har ingen lag.

I morgon väntar Gran Canaria och San Augustin, och där skall jag börja träna upp mina promenad muskler. Skall bli skönt att slippa denna ishalka som vi har nu.


solong...

Inga kommentarer: