lördag 1 januari 2022

Grått Nytt Hår till Er!

 


Så var 2021 till ändå och det var inte alltid så roligt under året som gått. Hela vintern hade jag ont i min höft när jag skulle röra på mej. Så blev man opererad i juni och återhämtningen gick enligt planerna. Kunde släppa kryckan i september.

Men! så var man till Portugal och gick för mycket, i synnerhet på dom jäkla stora flygterminalerna som är kilometer långa. Så det blev överansträngning av en muskel som skall hålla mej upprätt. Så då åkte kryckan fram igen. Skulle måsta börja cykla på motionscykel enligt ortopeden så skulle jag nog bli bra på två månader. Cyklat har jag gjort och de känns att jag är på bättringsvägen, fast inte kan jag gå så mycket eller långt utan kryckan. Men det är bara att cykla på...

Nyårsafton kom mitt äldsta barnbarn Casandra hem men sin sambo Patrik från Sverige, Vi eldade upp i gäststugan till dem och så bjöd jag på nyårssupe' som först bestod av en...



klassisk Skagen toppad med egen fångad sikrom, som gästerna älskade...



Till varmrätt blev det egenfångad gös på planka med pepparrotssås. Den blev helt okay den med. Men när jag efter en kortspelsrunda ville ta fram efterrätten, så ville dom ha mera Toast Skagen, dom såg att det blev kvar, så vips va den byttan slut. Till slut bar jag också fram efterrätten...


En snabb  keylime paj, som jag var för ivrig på men då var dom så mätta på skagenröran så dom orkade knappt med efterrätten.



Efter det tog vi oss till stan och tittade på århundradets fyrverkeri som sköts upp från en pråm ute på Slemmern. Aldrig har jag sett så många bilar körandes till stan, det var som värsta Stockholmstrafiken i rusningstid. Hoppas att några djur fick det lite mer drägligt ute på landet när folk tittade på istället för att skjuta raketer hemma.

Så god fortsättning på Er!


Inga kommentarer: