tisdag 3 september 2013

Första fastedan snart till ända...


Det har gått bra, fast det är nog tack vare linssoppan jag kokade i morse.

5 morötter och två stora lökar och nästan en påse röda linser










Jag brynte dom i lite smör förstås.
Men det blev en stor soppa så smöret kan knappt märkas.








Hade 2 liter vatten och tre hönsbuljongtärningar som jag kokade det i.  Kryddade med salt, citronpeppar, curry och mycket sambal oelek.

För på den här soppan håller man sig mätt länge. Nu har jag satt undan till min nästa fastedag som kommer att bli på torsdag. Och även en sats åkte in i frysen.

Så har jag varit ute och målat på masten. Så nu är den fin o klar att resas upp någon dag under Lennarts ledighet som börjar i morgon.
Som ni ser har det varit ett evighetsjobb med målande av den.





Så läste jag i Allers idag att Simona Ahrnstedt har kommit ut med en ny bok, då kastade jag mej in i bilen och åkte till stan bara för att köpa den.

Hittade även några solrosor som jag köpte till mej. Det är sådana som kommer att hålla i evighet...

I kväll har jag ätit en dietsoppa till middag, kunde hålla mej ända till halv sju.

Nu ser jag fram emot en kopp te innan jag sätter igång min deg till hälsobullarna som får jäsa över natten. I morgon bitti får jag då kalasa på nygräddade hälsobullar.
Det ser jag också fram emot.

Inga kommentarer: