tisdag 13 december 2022

Så var Egypten avverkad...

 Nu kan vi sätta check på det landet!

Skall visa lite bilder från resan.



Här bodde vi på nedre våningen. En dubbelsäng och två enkelsängar och en fåtölj, det var allt som fanns i rummet, jo en bänk att ha lite saker på och två nattduksbord förstås. Men inte ett bord, och bara en fåtölj, så man måste sitta på sängarna. Rent och fint och dom städade grundligt varje dag.



Två större pooler och en grundare för barn var det inom området och så fanns det mycket strand och solstolar som inte vi använde.



Bilden tog jag en tidig morgon annars var det fullsatt utåt dan.



Efterrätter och godsaker fanns det hur mycket som helst.


Här ett stort bord med massor av kakverk, fast allt smakade samma sak. Inte för att jag smakade på allt, jag försökte behärska mej, så här kunde en efterrättstallrik se ut för mej.



Varmrätterna gör sig inte bra på bild men det fanns mycket allt välja på.



Äggulorna som jag vill åt var oätliga. Såg att folk från dom här södra trakterna mådade in ägg på ägg...



Lennart var med en gång och spelade boule med några tyskar. Var nog lite annorlunda i den lösa sanden.

Så hamnade han först på 'Faraos Hämnd' på måndag började han spy och det gick snabbt men han var slak hela följande dag. Så den kvällen fick jag gå ut ensam och äta. 

Så en dag senare var det min tur! Jag fick diarre som höll i sig till följande dag när vi skulle flyga hem. Lennart var till apoteket och fick tabletter för diarre så det stabiliserade sig. Men den kvällen fick han gå ut ensam och äta. Nå, vi överlevde och kom hem lyckligt något kilo lättare, Men det börjar också stabilisera sig.



Fågelnörd som jag är så var det inte många fågelfän där, bara dom här kohägrarna som gick på gräsmattorna och fick i sig lite mat där.



Så här ser Hurgharda ut från ovan.



Så med deras änglar önskar jag en trevlig Luciavecka.







3 kommentarer:

Helena sa...

Tack för inlägget. Jag har varit en gång till Egypten, och det räckte för mig. Allt var nog helt ok med boende och personal på hotellet, men det var ändå någonting som gjorde att jag inte vill åka dit igen. Däremot tyckte jag bättre om Dubai, dit vi var för några år sedan
Är du nöjd med resan annars, skulle du kunna tänka dig att fara dit igen?

/Helena

mommo sa...

Ja, nöjd är jag med resan. Det var första gången vi hade all inclusive, så det var annorlunda. men inte åker jag dit flera gånger. Kanske vi far till Teneriffa senare i vinter. Dit har vi varit en gång och det stället gillade jag.

Helena sa...

Ja Teneriffa har vi varit till flera gånger. Till Playa de las Americas, fin strandpromenad och varmt och trevligt. Egypten är faktiskt det enda stället jag känt att jag verkligen inte vill fara tillbaka till. Portugal var också trevligt. Det som står på önskelistan nu är Kroatien dit vi inte har varit.
Tack för en bra blogg och god jul
/Helena