tisdag 29 november 2022

Snart bär det av...

 Nästan klart packat bara det sista i morgon. Vi tar båten 13.30 så vi hinner med det sista i morgon, mediciner o.d.y. Så vi håller oss krya, så har jag laddat upp med spytabletter, så jag slipper det, skita kan jag göra istället om jag drabbas av 'Faraos Hämnd' Är man beredd kanske man klarar sig!

Spännande skall det bli, fast det är väl mest turister och sand man ser där. Hoppas jag får de en söt kamel.

 Nu har vi firat lilla jul och även Ebbe med familj var hem till Åland. Dom skulle gå till vår skog och ta en gran 



Dom kom hem med en tall! Och en liten gran till Ebbe som han inte lär minnas, han är ju bara 3,5 månader vid jul. Men nästa jul kanske ögonen tindrar på honom.



Här är han! Med pippitröjan jag stickat och byxorna köpte jag i Tyskland. Snart är dom urväxta, för han växer på längden bra. Han blir nog som sin far lång och smal och det är bra att vi småväxta och tjocka inte lämnar för mycket anlag. Bra att det späds ut...

På tal om stickat som lär bli årets julklapp har jag haft svårt att komma igång med stickorna. Hållit på med ett par sockor på tok för länge. Fast nu när skidskyttet kom igång så kom jag igång också, men jag fick knuffa bort katten som bara skall ligga i famnen så fort jag tar i sticksömmen.



I kväll blev mina dragspelssockor äntligen klara, nu skall jag bara klura ut vad jag skall börja med när jag kommer hem från resan. Ett trevligt ämne och tänka på det...


Inga kommentarer: