onsdag 9 november 2022

Livet vandrar på i en stilla takt...

 

Händer inte så mycket denna höst ännu. Men snart är det den första december och då tänker vi flyga till Egypten på en vecka. Dit har vi inte varit förut och vi har inte heller bott på ett hotell med all inclusive.

Dags att prova på det där nere i hopp om att vi inte råkar ut för 'Faraos hämnd' Men man vet aldrig så jag skall mig ta med mej underberg och andra medikamenter...


Vi har fiskat ibland när vindarna varit passliga, men bara nån enstaka sik har simmat in i nätet. Nu verkar det som gösen försvunnit, simmat sin kos.


Igår hade vi middag på Lemböte Lägergård och firade Roseboules 20 år! Varav dom har vi spelat med i 8 år. Middagen var god, vi var lite på 30 personer som tog sig dit. 

Prisutdelning till dom som spelat bäst på vintern och sedan på sommaren delades ut. Så hade vi ett lotteri, som är ett populärt inslag, sålde ca 350 stycken lotter. Här kommer bilder på det fina prisbord vi hade,




Några av oss hade bakat, jag bidrog med en ananaspaj, någon annan med bullar, rulltårtor, senap, sockor och hemsydd väska, vacker julkrans bl.a. Blev många fina vinster.



Tänk att det första vi drog lott om var fruktkorgen och den vann jag! Sedan vann Lennart en resa med Eckerö t/r med mat. Så vi var nöjda med vår vinst.


Nu gör jag inte mycket mer än matar fåglar och hoppas på att få nåt sällsynt fjäderfä skall dyka upp.



Grönt och fint ute och varmt, nu sägs det att oktober var den varmaste det varit den månad på jättelänge.

Nu fortsätter värmen in i november, kanske man får börja ta och starta upp gräsklipparen igen...

Inga kommentarer: