onsdag 19 december 2012

Efter många undanflykter idag...

fick jag mej att börja ta itu med dammråttorna.

Att det skall vara så svårt och ändå är det inte så mycket nu när jag lämnade Kasimirs päls på Smådjurskliniken. Och Sigge har fällt in päls klart, så det kommer att bli en lindrig vinter på den fronten.

Fast det finns mycket kvar att göra i morgon men för mitt eget samvete är det mesta gjort. Har inte vågat ta i min nya bok heller, men snart...

Så efter dagens slit så var jag värd en bastu, ohh vad skönt det är att krypa in där och få svettas ur varendaste por som kroppen har.

När jag sedan satt där i eftervärmen så tog jag med mej Kassimirremirremurr dit in. Han visste inte hur väl han ville mej, att berätta hur skönt det var, han höll på krypa ur skinnet. Han låg kvar långt efteråt. Undrar om jag måste sätta på bastun till honom lite nu och då? Fast det tror jag inte mannen i huset går med på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men "mannen" behöver inte veta allt :) Ha en skön Jul ! Inger Ö